Vem representerar du? Och vem representerar dig?

Du kanske hör till dem som representerar flera företag i din jobbroll. Om du är t ex agent eller rekryterare, så är du dina uppdragsgivares förlängda arm. När en kund har kontakt med dig, får hen också en uppfattning om det varumärke du representerar.

Så har du hittat känslan för din uppdragsgivares varumärke? Affärsidé, värdegrund, positionering… Du är en viktig varumärkesambassadör. Om du representerar flera varumärken, behöver du vara uppdaterad och agera flexibelt utan att det känns påklistrat. Jobba bara med varumärken som du gillar och är bekväm med.

_________________

Vi vänder oss om och tittar från andra hållet. Låt oss säga att ni som företag anlitar en samarbetspartner som ska ha kontakt med era potentiella medarbetare eller kunder. Se då till att de har rätt och tillräcklig information om ert varumärke, så att de kan kliva in i den viktiga ambassadörsrollen på ett smidigt sätt.

Varumärkesambassadörer finns i många skepnader, från medarbetare till leverantörer, kunder och influencers. Skapa en framgångsstrategi för ert ambassadörsarbete! Det kommer att löna sig.

#ambassadorbranding #branding

Syntolkning: I och kring ert företag finns mängder med människor som representerar er. Ge dem rätt förutsättningar.

Syntolkning: I och kring ert företag finns mängder med människor som representerar er. Ge dem rätt förutsättningar.